FANDOM

Afzuan seorang budak lelaki yang digelar sebagai 'budak genius' di sekolah. Dia digelar begitu kerana pencapaiannya yang sangat luar biasa. Dia telah memenangi quiz matematik tingkatan 3. Afzuan juga seorang ketua kelas di kelasnya iaitu 5 Kalsium. Walaupun pandai, dia tetap ada saingan iaitu penolong ketua kelasnya yang bernama Anisa. Mereka selalu bersaing tetapi mereka tetap boleh berkerjasama walaupun sedang bergaduh. Itulah sebabnya mereka boleh terima masing-masing menjadi ketua dan penolong ketua kelas.

PERWATAKANSunting

Afzuan seorang yang selalu berfikiran positif, pandai dan baik. Dia tidak kelam-kabut dan selalu tidak akan terfikir untuk buat benda lain tetapi belajar, berjumpa dengan kawan dan kadang-kadang sukan bermain dengan hoverboard bersama kawan-kawannya atau seorang diri di sungai tasik Bandar Hijau untuk melepaskan tekanan. Afzuan juga seorang yang suka bersama dengan kawan dan kelurganya.Pada dia, kawan dan keluarga ada segala-galanya dan bertingkat untuk mempertahankan mereka sebaik yang dia mampu. Tetapi Afzuan mudah tertipu dan kadang-kala tidak berani berdepan dengan ketakutan dan situasi yang amat berbahaya.

RUPASunting

Di Bandar Hijau, Afzuan memakai jeket berhud berwarna biru dan bercorak kelabu. Di bahagian colar, ada dua tali yang ada bebola kecil di hujungnya. Afzuan memakai seluar berwarna kelabu dan jam tangan berwarna biru. Kasutnya berwarna kelabu dan bercorak biru.

Semasa menjalankan tugasnya sebagai wira, dia memakai baju berwarna kelabu dan anak baju berwarna biru dan bercorak kelabu. Dia memakai seluar berwarna biru dan kasut berwarna kelabu. Afzuan juga memakai sarung tangan berwarna hitam dan pelindung siku dan lutut.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak