FANDOM

Maya seorang budak perempuan yang tidak seperti perempuan lain yang sukakan muzik, fesyen, nyanyian, gossip, berfacebook atau whatsapp dan berborak tentang perasaan dan hal-hal perempuan. Selain dari itu, Maya sukakan aktiviti lasak seperti seni bela diri. Dia telah mempelajari Kung-Fu Wushu, Taekwondo, Karate dan fleksible dalam masa yang sama dan tahap yang tertinggi. Tetapi, walaupun mempunyai banyak ilmu berlawan, Maya masih seorang yang suka berseorangan dan dilarang untuk berlawan dia sekolah oleh ibu bapanya. Dia tidak pernah cuba untuk lawan dengan betul. Maya juga sering dibuli di sekolah dan kadang-kadang di pukul menyebabkan ibubapanya manyangka bahawan Maya telah bergaduh dan berlawan dia sekolah tetapi Maya sudah biasa dan tidak selalu pedulikan salah sangka itu kerana bagi dia itu ada seperti 'drama'. Tetapi, sejak Maya, Aris dan Afzuan mula berkawan, personalitinya mula berubah manjadi lebih baik. Maya menggunakan kelebihannya untuk membantu orang dan kawan-kawannya dan bukan untuk susahkan dan merendahkan orang lain.

PERWATAKANSunting

Maya seorang yang lasak dan kadang-kadang cepat marah. Dia hanya akan mendengar-kata-kata orang yang lebih tua daripadanya seperit ibu bapa dan Professor Xaiber tetapi kadang-kadang, dia hanya takkan mengikut kata-kata Professor Xaiber jikalau dia rasa bahawa tindakkanya lebih baik. Dia melayan kawan-kawannya dengan baik tetapi jikalau mereka mula membuli, Maya akan cuba untuk mengubah atau menjauhkan diri daripada orang itu.

RUPASunting

RUPA BAJU BIASA

Maya memakai baju jaket berwarna kuning dengan corak 'stripe' berwarna merah jambu gelap. Jaketnya mempunyai hud yang berwarna kuning dan merah jambu gelap bergaris kuning. Di bahagia colarnya ada dua tali yang berbola bulu di hujungnya. Maya memakai skirt berwarna kuning dan bercorak 'stripe' kecil'. Maya memakai seluar berwarna kuning dan kasut berwarna merah jambu gelap.

RUPA BAJU WIRA KUASA PERSAHABATAN

Maya memakai baju 'sweater berwarna kuning dan berkolat tebal dan panjang di sekeliling lehernya. Dia memakai anak baju berwarna kuning bercorak 'stripe' yang kebih besar dari baju biasanya. Maya juga memakai skirt merah jambu gelap dengan garisan kuning dia setiap sudut hujung skirtnya. Dia memakai sarung tangan yang panjangnya hanya sehingga bawah jari, speaker pendengar, pelindung lutut dan siku dan klip bunga yang cantik. Dia memakai kasut rokot berwarna merah jambu gelap.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak