FANDOM

Menara Makmal Professor Xaiber
Menara Makmal Professor Xaiber
ialah bangunan yang paling tinggi di Bandar Hijau. Asalnya ianya nampak seperti menara lama tetapi dengan bantuan Maya, Aris dan Afzuan, menara itu kembali nampak secantik bangunan yang lain. Menara itu dimilik oleh seorang professor yang bernama Professor Xaiber. Dia tinggal di menara itu dan selalu mencipta, mengujikaji, melatih dan menjaga di menara itu secara rahsia. Setiap 3 tahun atau fenomena udara yang tidak baik, menara itu akan melepaskan tenaga Bintang Biru dengan beam yang besar dan terang. Ia merupakan satu-satunya bangunan yang tidak mempunyai rail kereta api di sekelilingnya. Mengikut rajah di sebelah, itu adalah permukaan belakangnya. DIa depannya ada sungai tasik yang bersih, jernih dan cantik dengan jambatan yang diperbuat daripada kaca yang kuat di tengah-tengah sungai.

Ada 4 bilik utama di menara itu. Bilik pertama ialah Bilik Bintang Biru dimana Bintang Biru disimpan. Bilik kedua ialah Bilik Senjata, dimana semua hasil dan senjata di simpan. Bilik ketiga ialah Bilik Bahan Kimia Uji Kaji dimana semua bahan kimia dan bahan sains disimpan. Dan terakhir sekali, Bilik Latihan di mana Professor Xaiber melatih Maya, Aris dan Afzuan.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak