FANDOM

Professor Xaiber ialah seorang saintis bertahap tinggi. Dia baru keluar dari universiti 6 tahun lepas. Dia ditugaskan untuk menjaga Bintang Biru iaitu tenaga yang menyedut kesemua asid yang berkaliaran di Bandar Hijau. Tetapi, musuhnya iaitu Doktor Villan terlalu berdendam dengan Professor Xaiber lalu bertingkat untuk mencuri dan mengguanakan Bintang Biru untuki menghapuskan seluruh bandar. Dia telah diberikan tempoh 2 bulan untuk mencari cara untuk menghalang dia kerana Doktor Villan tahu Professor Xaiber lansung tiada ilmu pengetahuan tentang berlawan. Jadi, dia merujuk dalam buku sejarah Bandar Hijau dan mendapat tahu bahawa pada zama dahulu, bandar ini dijaga dan dilindungi oleh sekumpulan pahlawan bernama Wira Kuasa Persahabatan. Jadi, dia mula mengkaji setiap kanak-kanak dibandar dan mula pangkah seorang demi seorang daripada senarainya dengan melihat setiap personalitinya. Akhir sekali, tinggal tiga orang sahaja yang belum dibuang dari senarai iaitu Maya, Aris dan Afzuan. Jadi, Professor Xaiber mula mengkaji dan menguji mereka hingga disahkan merekalah generasi Wira Kuasa Persahataban yang kedua.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak