FANDOM

Wikia Wira Kuasa Persahabatan

SEJARAH PENULIS WIRA KUASA PERSAHABATAN Sunting

Hai! Nama saya Zahra Binti Mohamad Zaki tetapi kawan-kawan saya yang terapat memanggil saya Masya, kot... Saya berumur 11 tahun. Saya dikenali sebagai seorang yang selalu berangan dan tidak menumpu perhatian kerana selalu berada di dalam alam fantasi saya. Saya mewujudkan wiki ini kerana saya telah memikir dan mencipta satu cerita dan kisah yang mungkin seronok. Saya ingin menjadikannya sebuah cerita animasi yang berjaya. Jadi, syarikat animasi pertama yang saya ingin mencuba untuk hantar ialah Syarikat Animonsta Studios yang terletak di CyberJaya 8. Jadi, saya harap semua bersabar sementara semua maklumat cerita WIRA KUASA PERSAHABATAN disiapkan sedikit demi sedikit. Selamat Membaca!

SINOPSIS WIRA KUASA PERSAHABATAN Sunting

Kisahnya ialah tentang tiga orang kanak-kanak bernama Maya, Aris dan AfzuanMaya seorang yang telah mempelajari pelbagai seni membela diri dalam tahap tali pinggang hitam. Aris seorang pemana yang handal dan yang paling aktif di sekolah. Afzuan  digelar sebagai pelajar genius kerana telah memenangi PERTANDINGAN MATEMATIK TINGKATAN 5. Cerita ini bermula di Sekolah Rendah Bulan Sabit Emas. Tinggal Maya, Aris dan Afzuan dan tiga orang pembuli bernama Tan, Man dan Mad ketuanya. Mereka bertiga berhasrat untuk memjadikan Maya, Aris dan Afzuan mangsa bulinya. Mereka bertiga dikejar sehingga sempat bersembunyi di sebuah menara yang diakatakan di dalam khabar angin ialah menara terbiar. Mereka bersembunyi di bawah dan terserempak dengan masing-masing. Apabila pembuli-pembuli itu telah dekat, mereka membuat keputusan untuk bersembunyi di atas. 

Setelah seminit berlalu, mereka rasa pembuli-pembuli itu sudah tiada. Tetapi sesuatu menarik perhatian mereka. Tiba-tiba mereka terserempak dengan seorang professor bernama Professor Xaiber. Selapas Afzuan menjelaskan sebab mereka berada di menara ini, Professor Xaiber beritahu dia mahu mereka untuk cuba menjadi wira yang pernah ada iaitu wira yang bernama Wira Kuasa Persahabatan yang boleh melindungi Bintang Biru yang mengumpul asid di bumi untuk menjaga bumi daripada tercemar dan ada theory yang ia mempunyai kuas yang lebih hebat. Mulai daripada hari itu, mereka bertiga betingkat untuk mencapai kejayaan untuk menjadi wira biarpun menghadapi banyak cabaran. Pada suatu hari, musuh lama Professor Xaiber iaitu Doktor Villan mula mendatangkan serangan yang merbahaya dua kali tetapi telah diselamatkan oleh Maya, Aris dan Afzuan. Suatu hari, Doktor Villan menyerang lagi dan kali ini dia betul-betul datang bersedia. Bintang Biru telah dicuri dan Maya, Aris dan Afzuan tahu mereka perlu menyelamatkan bintang itu tetapi Professor Xaiber tidak membenarkan mereka pergi tetapi mereka tetap pergi secara senyap. Dalam perlawanan, mereka berdepan dengan pelbagai cabaran dan bahaya. Mampukah mereka selamatkan Bintang Biru,  bumi dan diri mereka sendiri?  

                                                                                                Sunting

WATAK Sunting

Maya

Aris

Afzuan

Professor Xaiber

Doktor Villan

LOKASI Sunting

Bandar Hijau Qing Fang

Menara Makmal Professor Xaiber

Sekolah Rendah Bulan Sabit Emas

Gunung Berapi 5 Batu

Markas Doktor Villan

Hutan Belantara

Padang Pasir Tanah Kering

Taman Permainan Hijau

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak